Entrades Recents
Jardiners i jardineres a la pintura.
January 11, 2022Flors silvestres.
September 20, 2021Fotos de plantes geomètriques pels amants de la simetria.
July 3, 2021
Comentaris Recents
Últims Treballs
The Gardener | Lizzie Riches
L’art sempre és un refugi i en temps de pandèmia pot arribar a convertir-se en un consol. Alguns museus, com alguns parcs i jardins botànics, també van haver de tancar les portes per evitar la propagació i el contagi del coronavirus, però això no vol dir que no puguem gaudir d’algunes de les obres que formen part de les seves col·leccions.
El món està en alerta per l’emergència sanitària però som a l’era digital, cosa que ens permet distreure la nostra ment de tant en tant, en tenir accés a molts continguts interessants sense necessitat de sortir al carrer. Queda’t a casa, perquè avui us proposem veure algunes pintures de diferents èpoques i corrents artístics molt diverses, on apareixeran jardiners i jardineres , més o menys experts, com a protagonistes.
Aqui teniu alguns dels treballs de l’artista britànica Lizzie Riches com la súper equipada jardinera, The Gardener . També havia d’estar en aquesta selecció The Gadener’s Assistant , l’assistent del jardiner o jardinera, perquè no se sap ben bé qui és el seu cap, una pintura per a la qual es va inspirar als jardins del Blickling Hall, una casa pairal de principis del segle XVI ubicada al comtat de Norfolk, Anglaterra, i que es troba sota la protecció del National Trust des de 1940.
The Gardener’s Assistant | Lizzie Riches
No falta tampoc Le Vieux Jardinier (El vell jardiner), pintat per Emili Clause el 1885, un dels quadres inclosos a l’exposició “Jardins”, celebrada l’any 2017 al Grand Palais, monument històric i museu situat a l’Avinguda dels Camps Elisis. Una exposició on apareixia un fort enllaç entre museu i jardí.
Le vieux jardiner, 1886 | Emile Claus
En aquesta mateixa exposició es va poder veure el treball de Gustave Caillebotte , com ho va fer a la mostra PaintingThe Modern Garden . En aquesta ocasió, també comparteixo la seva pintura The Gardeners .
The gardeners, 1875-77 | Gustave Caillebotte
Parson Weems’ Fable és un quadre pintat per Grant Wood el 1939 i que es conserva al Museu d’Art Americà Amon Carter, a Fort Worth, Texas. Allà ens comenten que la pintura s’inspira en el conte popular El Mite del Cirerer (Cherry Tree Myth), la llegenda més coneguda sobre George Washington. Parson Weems, l’autor de la faula, obre el teló i assenyala un Washington de sis anys que està confessant al seu pare: “No puc dir una mentida”, en reconèixer que era ell qui havia tallat el cirerer amb la destral que li havia regalat.
Parson Weems’ Fable, 1939 | Grant Wood
Al quadre, Wood es va apropiar humorísticament del cap adult del retrat del primer president (que adorna el bitllet d’un dòlar) per al jove. Al museu també adverteix detalls al quadre, com els afroamericans que apareixen al fons recollint cireres, que ens recorden que, malgrat que Washington va ser el primer líder de la nova nació independent, va ser esclavista tota la seva vida.
Per descomptat, no se m’ha oblidat incloure la litrografia de Botero, El club de la jardineria , ( Il club del giardinaggio ), una escena jardinera en què no se sap bé si hi ha una sola dona representada en diferents moments o és un veritable club d’elegants i estupendes jardineres.
Il club del giardinaggio, 1997 | Fernando Botero
Hi ha nombroses pintures inspirades en la jardineria. Escenes on apareixen jardiners o jardineres més o menys solitaris, eines de jardí, guants i regadores que són una joia.
Flora | Lizzie Riches
The Garden Girl, 1885 | Amélie Helga Lundahl
Breton Girl Looking after Plants in Hothouse, 1884 | Anna Petersen
The Garden, 1950 | Charles Mahoney | Liss Llewellyn, Garden Museum
Gardener in the Wannsee Garden, 1923-24 | Max Liebermann
Les quatre estacions: estiu, 1624 | Pieter Brueghel II
The Gardener | Abbott Fuller Graves
‘The gardener: spring’ | Circle of David Teniers II (Antwerp 1610-1690 Brussels)
Church and Gardener, 1970 | Bhupen Khakhar
A Moorish palace, with a gardener and figures in the foreground | French School, Early 19th Century
The Garret I, ca. 1848-1850 | Carl Spitzweg